Saturday, November 23, 2013

Hari Keluarga – Padang Kemunting Pengkalan Balak Melaka - Part 2 - Final

Hari Ketiga : 24 Nov 2013

Hari ini adalah hari kemuncak Family Day 2013 keluarga mertuaku, bagi menjadikan percutian ini lebih menarik , aku bertindak sebagai koordinator program sukaneka. So aku tak dapatlah join sama. Walaupun sukan pantai yang kami mainkan ini cukup ringkas, tetapi telatah setiap ahli keluarga telah menjadikan program ini cukup meriah. Siapakah yang akan menang ? Putih-putih melati atau Merah-merah delima ??

Lari kepit bola celah kelengkang
Makan pulasan
Tunjuk dan arah - dewasa
Tunjuk dan arah - kanak-kanak
Lari berpasangan kaki diikat

Cari kacang dalam pasir


Kamilah Sapuan Family's


Akibat lama tak exercise , kesannya ramai yang pancit. Lepas lunch ramai yang padam merehatkan badan seketika. Aku memang tak reti tidur siang dari dulu lagi.. lagipun aku harus membeli kek untuk majlis hari jadi petang ni. Aku dan Abang Zaidi terus ke pekan Masjid Tanah mencari kek yang sesuai. Kami memilih Butter Cake 1kg, dan kat sini menurut Abang Zaidi harganya sangat murah berbanding di JB.


Sekitar jam 5.30 kami semua telah berkumpul kembali di pantai untuk sambutan majlis hari lahir Uncle (akulah tu) dan Kek (Danial), majlis cukup ringkas, lepas bacaan doa dan nyanyian Happy birthday, kami semua menjamu selera apa yang ada.. Dengan berdindingkan pantai berlantaikan pasir, majlis ni sungguh istimewa dan bermakna.


Malam  penutup dimulakan dengan  cabutan bertuah,  nasib aku memang malang malam tu tidak memenangi sebarang hadiah. Mujur permysuriku terpilih. Adalah juga barang tuk dibawa balik ke KD hehe.
Acara terakhir adalah Pertandingan Kerusi Beracun, memandangkan markah kepada 2 kumpulan adalah seri, pemenang kerusi beracun adalah penentu sang JUARA. Akhirnya tinggal 2 peserta iaitu Abah dan Mak.

Akhirnya kemenangan berpihak kepada kumpulan Merah di atas ticket kemenangan kerusi beracun oleh Mak. Cayalah Mak !!

Maka berakhirlah program Family Day 2013 ini, walaupun tidak dapat disertai oleh semua ahli keluarga, namunya ianya tetap meriah. Semoga Silaturrahim sesama kami semakin kukuh dan teguh, Insya Allah AMIN.
…………………………………………………………………………………………………………………............
Info
CHALET DERUAN OMBAK ,
ALAMAT: Jalan Persisiran Pantai ,Kampung Padang Kemunting,78300 . Masjid Tanah , Melaka.
TEL : 06-3847628 ,H/P ; 013-3885715
Penginapan : Rumah Batu RM 240 ( 2 bilik ) , Rumah Kayu RM220 ( 2 bilik) , Jenis Bilik RM90

No comments:

Post a Comment