• Restoren Aroma Classic , Medan Ikan Bakar Pontian

    Aku dapat pesanan Whatsapp dari Najib tuk belanja makan . Aku diberi peluang untuk memilih tempat untuk kami menjamu selera. Tak fikir banyak aku memilih Restoren Aroma Classic , Medan Ikan Bakar Pontian yang terletak di Pontian Besar. Najib pun setuju.

    14 November 2014, 5.30 petang aku dan Najib sampai ke restoren ini. Dari Pekan Benut nak ke sini tak jauh mana pun , kurang dari 20 KM. Aku tak buang masa panjang terus tengok apa yang ada dan buat tempahan

    Restoren Aroma Classic berjiran dengan Sungai Pontian Besar

    Bot-bot nelayan Sungai Pontian Besar
    Pandangan dari bahu jalan raya

    Kalau air pasang ni leh mancing sambil makan

    Keadaan di dalam restoren

    Pejabat urusan Persatuan Nelayan Kawasan Pontian

    Senarai harga mengikut berat per 100 gram dengan siap masak

    Ikan-ikan dan makanan laut lain yang masih diliputi salji
    Dalam 30 minit kemudian, sampailah adik Najib dan sepupunya untuk sama-sama menjamu selera bagi menyempurnakan hajat Orang Kaya Najib.

    Udang goreng butter
    Sotong goreng tepung
    Sayur campur goreng
    Ketam masak lemak cili padi
    Pari bakar sambal
    Tom yam campur
    Siakap 3 rasa
    Udang goreng tepung
    Bila siap semua makanan terhidang, macam tak percaya jer semua ni untuk 4 orang makan huhu. Tapi Alhamdulillah, licin semuanya. Memang kami semua berpuas hati masakan di sini.

    Ketika Najib ingin membuat bayaran, aku mengjangka dalam RM 300, tapi ternyata tersilap hanya RM 197 sahaja. Bukan aku jer terkejut dengan Najib nya sekali pun terpinga-pinga. Terbaik !

    Kesimpulan di sini, apa yang dapat aku rumuskan, makanannya cepat di masak walaupun banyak menu yang ditempah, masakan semua sedap dan cukup rasa melainkan sayur campur tu aku tak makan. Dan yang paling penting harganya berbaloi dan mampu bayar.

    Kalaulah camni servisnya, tidak akan teragak-agak untuk datang lagi dan tak malu bila cadangkan pada kawan-kawan.

    Thank you bro Najib Supok !!
  • You might also like

    No comments:

    Post a Comment