Sunday, November 16, 2014

Restoren Aroma Classic , Medan Ikan Bakar Pontian

Aku dapat pesanan Whatsapp dari Najib tuk belanja makan . Aku diberi peluang untuk memilih tempat untuk kami menjamu selera. Tak fikir banyak aku memilih Restoren Aroma Classic , Medan Ikan Bakar Pontian yang terletak di Pontian Besar. Najib pun setuju.

14 November 2014, 5.30 petang aku dan Najib sampai ke restoren ini. Dari Pekan Benut nak ke sini tak jauh mana pun , kurang dari 20 KM. Aku tak buang masa panjang terus tengok apa yang ada dan buat tempahan

Restoren Aroma Classic berjiran dengan Sungai Pontian Besar

Bot-bot nelayan Sungai Pontian Besar
Pandangan dari bahu jalan raya

Kalau air pasang ni leh mancing sambil makan

Keadaan di dalam restoren

Pejabat urusan Persatuan Nelayan Kawasan Pontian

Senarai harga mengikut berat per 100 gram dengan siap masak

Ikan-ikan dan makanan laut lain yang masih diliputi salji
Dalam 30 minit kemudian, sampailah adik Najib dan sepupunya untuk sama-sama menjamu selera bagi menyempurnakan hajat Orang Kaya Najib.

Udang goreng butter
Sotong goreng tepung
Sayur campur goreng
Ketam masak lemak cili padi
Pari bakar sambal
Tom yam campur
Siakap 3 rasa
Udang goreng tepung
Bila siap semua makanan terhidang, macam tak percaya jer semua ni untuk 4 orang makan huhu. Tapi Alhamdulillah, licin semuanya. Memang kami semua berpuas hati masakan di sini.

Ketika Najib ingin membuat bayaran, aku mengjangka dalam RM 300, tapi ternyata tersilap hanya RM 197 sahaja. Bukan aku jer terkejut dengan Najib nya sekali pun terpinga-pinga. Terbaik !

Kesimpulan di sini, apa yang dapat aku rumuskan, makanannya cepat di masak walaupun banyak menu yang ditempah, masakan semua sedap dan cukup rasa melainkan sayur campur tu aku tak makan. Dan yang paling penting harganya berbaloi dan mampu bayar.

Kalaulah camni servisnya, tidak akan teragak-agak untuk datang lagi dan tak malu bila cadangkan pada kawan-kawan.

Thank you bro Najib Supok !!

No comments:

Post a Comment