Saturday, November 29, 2014

Primaland Resort & Convention Centre , Port Dickson


28 November 2014.

Jam 12.15 tengah hari baru aku keluar tol Kota Damansara. Banyak gak urusan nak diselsaikan awal pagi tu sampai sarapan pun tak sempat. Mujurlah ada Speedmart 99 kat bawah office ni. Sempatlah aku sambar 2 buku roti 90 sen .



Mujurlah NKVE dan Nilai tak jem, cuma jalan agak busy sedikit. Dalam 1.45 pm aku dah sampai ke Pantai Teluk Kemang. Ahli keluargaku dari Johor dah sampai dari jam 1.00 pm lagi.


Dua insan yang sungguh bermakna dalam hidupku

Oleh kerana Check in nya pukul 3.00 pm, kami lunch dulu di sini. Jam 2.45 pm baru kami bergerak ke destinasi percutian kami di Primaland Resort & Convention Centre ( PRCC ). Jarak dari Pantai Teluk Kemang ke PRCC ni sekitar 8 KM.

Kami akan menetap 3 hari 2 malam di sini. Aku dah terbayang wajah bapak mertuaku dan birasku muka bosan mereka untuk menempuh malam hari hehe..


Lobby area
Pemandangan Blok A dari parkir awam

Inilah bilik kami 

Parkir awam yang luas bagi mereka yang datang hanya untuk mandi sahaja
Pemandangan dari apartment 


29 November 2014.

Ini sebenarnya acara kemuncak untuk ke Primaland Resort ini. Mandi-manda di water park wristband. Lepas bersarapan, tak lengah bebudak semua berpakaian renang untuk turun ke kolam. Terdapat 2 sesi untuk mandi di water park ini iaitu sesi pertama 8.00 am- 12.00 pm , dan sesi kedua 12.30 pm - 7.00 pm. Sesi ini tidak berubah dari zaman Tiara Beach Resort lagi.

Harga tiket agak mahal bagi aku. Untuk weekday, dewasa RM 25, kanak-kanak RM 15, Manakala weekend pula dewasa RM 30 dan kanak-kanak RM 20. Tiket boleh di beli di kaunter ticket yang terletak di blok G. Lepas melepasi bilik security guard, belok kiri, disitulah banggunan blok G.


Security check bermula di sini
Perkhidmatan menyewa basikal juga disediakan

Kafeteria





Sungguh berbeza pistol air zaman 80 an dengan sekarang







Kolam dewasa

Pukul 11.00 pagi aku dah naik atas dulu, tak tahan sejuk hehe....

No comments:

Post a Comment