• Benut Chicken Delight - Ayam Goreng Rangup & Sedap



    5 Jun 2015

    Kami akan pulang ke Benut petang ni. Aku dah minta Rossa minta pelepasan pulang awal sikit, bos dah lepaskannya jam 3 petang jadi lepas amik dia kami boleh terus bertolak ke Benut.

    Sebelum pulang Mama ajak ke SOGO , nak beli handbag + servey kan luggage untuk Rossa. Lagipun minggu ni ada Sale Pre Ramadhan.

    Penangan Pre Ramadhan Sale
     6 Jun 2015

    Aku bangun awal sebab kekecohan diluar. Maklumlah kanak-kanak ramai. Bila semuanya ada, baru meriah kampung. Budak-budak sekarang tak macam dulu. Balik kampung bila parent balik jer. Aku dulu cuti jer terus kayuh basikal balik kampung. Malas nak naik basikal, nanti kat kampung tak boleh merayau hehe. Basikal pun buatan sendiri jer. Tukar ganti dari basikal-basikal yang orang buang dah rosak. Kami kanak-kanak 80 an dan 90 an benar-benar menikmati kehidupan dunia kanak-kanak. Bukannya zaman sekarang yang dikelilingi dengan gajet dan hiburan tv sahaja.

    Sarapan yang memang lagend | 08:54 AM

    Tengah hari aku membawa anak buahku semua ke Benut Chicken Delight. Restoren makanan segera yang baru dibuka menyajikan ayam goreng sebagai menu utama. Selain saiznya agak besar, harga pun lagi murah dari ayam goreng biasa yang aku beli di warung tepi jalan.

    Inilah anak-anak buah aku yang super ceria


    Pelbagai menu terdapat di sini termasuk menu sarapan
    7 Jun 2015

    Kami ke sini lagi. Kali ni tmbah sorang lagi anak buah yang baru balik kampung

    Secara keseuruhannya restoren ini mampu menyayangi KFC , tak perlu lagi aku ke pekan Rengit membeli KFC untuk mereka. Restoren berhawa dingin beserta wifi percuma menjadi keutamaanku untuk membuat kerja aku. Lepas ni tak perlu risau jika internet slow, lepak sini jer pasni.

    Tak susah nak cari restoran ni, dari simpang empat jalan Pontian - Batu Pahat dah boleh nampak kedai ni. Dan kalau tanya penduduk tempatan pun aku pasti semua tahu restoran ini.


    8 Jun 2015

    Semua adik beradik dah beransur pulang. Macam biasalah kami keluarga yang terakhir pulang. Dalam jam 12 tengah hari, kami berangkat ke Kota Damansara. Esok aku kena uruskan hal office untuk berpindah.

  • You might also like

    No comments:

    Post a Comment