Sunday, June 14, 2015

Road Tour Ke Kuantan - Bandar Maju Tetapi Tenang




12 Jun 2015

Kali ini kami ke Kuantan meneruskan program road tour bertemu dengan client dan IB Kuantan. Untuk trip ini kami bertolak di siang hari bukannya seperti yang sebelum ini bertolak malam. Belum pun jam 8.00 malam kami dah sampai ke Hotel Shahzan Inn, Kuantan.

Durian Udang Merah. Jika di KD mencecah RM25 sekilo
Sepanjang keluar dari Tol Gambang, kelibat durian ada di mana-mana. Wajib layan ni lepas makan malam. Kami makan di warung berdekatan dengan  petrol pam Petronas sebab lepas tu nak layan terus durian yang dijual depan Petronas ni.

Rupa bilik di Shahzan Inn

13 Jun 2015

Selamat pagi Kuantan !
Padang yang menjadi tumpuan orang awam berkumpul berbuka puasa beramai-ramai

Hotel Shahzan Inn , Kuantan Pahang
Jam 6.00 petang tamatlah program kami. Tibalah masanya untuk kami ronda-ronda kotaraya. Jam 8.00 malam IB kuantan dah tunggu kami untuk sama-sama diner. Plan asal ingin makan di Restoran Ana Ikan Bakar Petai di Tanjung Lumpur, tetapi rakan IB mencadangkan kami ke Restoran Super Top Tomyam. So kami follow jer la.

Lepas makan malam kami terjah pula durian. Malam semalam makan tak puas langsung. So kali ni nak balas dendam.

Hampir RM300 gak habis untuk 12 dewasa dan beberapa kanak-kanak makan. Tapi memang puas. 

14 Jun 2015

Masa untuk pulang. Selamat tinggal Kuantan dan terima kasih kepada semua peserta dan rakan-rakan IB di kuantan yang telah membantu kami menjayakan program road tour di sini

Sungai Kuantan
Dalam perjalanan pulang ke Kota Damansara, kami menyimpang ke Temerloh untuk mencari gulai tempoyak ikan patin. Kami berhenti di satu kawasan pasar pagi sedang berlangsung. Kebanyakkan peniaga sedang berkemas, maklumlah dah jam 1:00 petang.

Kami sparekan masa untuk melihat pasar pagi tersebut, yalah, kot-kot ada juadah menarik dan pelik untuk dibeli. Tapi aku hanya membeli kuih keria dan getas. Tiada langsung pelik haha.

Pasar pagi yang rata-rata peniaga sedang berkemas untuk pulang

Sedang kami giat bersiar, kami terjumpa sebuah warung di bawah pokok besar, berlatar belakangkan sungai kuantan. Kelihatan beberapa biji belanga tersusun. Confirm ada gulai tempoyak patin. Tapa membuang masa kami terjah warung tersebut. Ada 2 warung sebenarnya, yang pertama dah abis semuanya, dan yang kedua lauk dah tak banyak mana yang tinggal. Tapi masih ada. Alhamdulillah !

Sapu bersih semua pinggan. Memang terbaik 
Warung tersebut berlatar belakangkan Sungai Kuantan.
Lepas makan kebanyakkan semua tidur melainkan driver dan 2nd driver. Aku ? Tidur jugak !!

No comments:

Post a Comment