Tuesday, June 30, 2015

Kecewa dengan pengurusan The Royale Bintang The Curve


Plan asal sepatutnya kelaurga belah Benut merancang berbuka puasa di The Ledang Urban Retreat di Nusajaya. Program sebegini kami cuba jadikan program wajib sekeluarga. Tahun lepas kami buat di Hotel Sentral Johor Bahru. Tetapi disebabkan masalah tertentu, terpaksa dibatalkan.Jadi kebetulan Abah dan Mak datang ke sini, aku dan Mama cuba mengadakan juga walaupun tak ramai ahli keluarga yang join.

Jam 2.00 petang aku call bahagian reservation untuk booking seat untuk Ramadhan buffet , tapi bahagian reservation menyatakan aku tak perlu book just walk-in jer kerana memang seat banyak kosong. Aku pun ok jer la, mungkin sebab working day.

Pada awalnya Mama tak setuju tempat ni , tapi memandangkan kami boleh bersiar-siar dahulu kat The Curve sebelum ke hotel jadi Mama terpaksalah setuju.

Dah penat bersiar, kami terus ke hotel restaurant, aku tanyakan pada staff yang terpacak senyum pada semua customer yang masuk, kat mana nak duduk untuk 5 dewasa 2 kanak-kanak ? Dia tanya aku semula:

"Encik dah booking ker ?"
"Takde, tadi saya call jam 2 petang staff kata tak perlu book just walk in jer" Hati aku mula panas,
"Sebentar encik" perempuan tu terus beredar mencari entah siapa. Muka Mama dah macam talapia merah. Aku pun dah ready nak sembur orang. Tak lama lepas tu datang sorang lelaki yang mungkin supervisor cuba tanyakan sekali lagi pada aku. Aku jawab jer bende yang sama. Dia janji akan setlekan masalah kami. So ok lah , kami pun legalah dapat seat, yang penting dapat makan huhu.

Tak lama kemudian ada seseorang yang jemput kami ke seat kami. Alamak! Dahla jauh nak amik makanan, meja kecik dan paling tak best kerusinya bukan untuk duduk makan lama tapi jenis sandar kat taman. Nampaknya pengurusan main tangkap muat jer janji ada table. Kami ada 2 warga emas memang tidak sesuai dengan tempat dan kerusi yang disediakan. Tak berbaloi rasanya nak bayar RM500 ++ kalau macam ni tempatnya. Lebih baik kami cari tempat lain.

Pusingnya pusing, kami memilih VIVO

Thaqif khusyuk dengan tabnya, Mama dan Papa leh makan dengan tenang. 
Mujur sempat berbuka puasa awal waktu

Yang penting kami dapat berbuka bersama dalam keadaan selesa dan puas hati.

No comments:

Post a Comment