Friday, February 20, 2015

Teratak Sri Indah,Telok Gong - Sapuan Family's Day - Hari kedua


Aku terjaga dari tidur bila keriuhan kedengaran. Maklumlah tidur lambak jer kat ruang tamu.. Lepas bersiap ala kadar aku ke kedai beli sarapan untuk tokok tambah sarapan sedia ada. Dah kenyang aku memikul joran mencari pak mertua aku. Entah dari pukul berapa ntah mertua dan biras aku ni dah keluar memancing.

Hampir sejam gak aku mancing, yang dapat hanyalah anak ikan sahaja, begitu juga mereka yang lain. Sebesar 2 jari pun tak berjaya dinaikkan. Ikan tidur lagi kot haha.



Hampir sejam gak aku mancing, yang dapat hanyalah anak ikan sahaja, begitu juga mereka yang lain. Sebesar 2 jari pun tak berjaya dinaikkan. Ikan tidur lagi kot haha.


Bila bot nelayan mendarat, aku dan yang lain sibuk menyibukkan diri tengok sama hasil tangkapan. Sayangnya mereka tak jual direct kepada kami , kami harus ke kedai yang telah memborong hasil tangkapan mereka ( mungkin juga ).


Lepas Jumaat aku dan Mama pergi ke pekan Masjid Tanah untuk membeli kek birthday. Mujur kedai uncle ni buka masa CNY ni, kalau tak ,tak tahu mana nak cari. Tapi sayang kek yang kami beli di kedai ini juga masa Family Day tahun 2013 dah dijual. Sedap kek tu. So aku belilah apa yang ada jer.



Lebih kurang jam 5 petang, kami mulakan perang di antara 2 kumpulan. Nemo vs Emas. Perang yang belum tamat sejak  family day di PD penghujung tahun lepas. Aktiviti dimulakan dengan sesi pembentangan mengenai logo dan bendera kumpulan masing-masing. Ala-ala kem gitu haha..

Seterusnya sambil menunggu cuaca redup kami meneruskan dengan aktiviti soalan mudah dan agak tricky sikit iaitu menyenaraikan seluruh daerah di Johor dan meneka imej yang terdapat di wang kertas baru.
Acara yang dinantikan , sukaneka pantai. Mujur cuaca baik, jadi kami dapat mengjayakannya. Acara yang paling unik kali ini adalah permainan makan bubur kacang. Permainan ini diilhamkan setelah kerisauan Mak pada bubur kacangnya yang terlalu banyak. Takut tak habis, so dari situ tercetuslah permainan ini. Lega hati Mak !


Jika nak dibandingkan dengan keadaan pantai di sini dengan di Chalet Deruan Ombak Pengkalan Balak memang banyak beza, tapi setiap chalet ada kelebihan masing-masing, dan bila dikira dari semua sudut,  di sini lagi sesuai untuk kami.

Sesi mencari Raja Gelek
Permainan hula hoop adalah penutup untuk sesi sukaneka ini. Raja gelek untuk tahun ini disandang oleh Encik Sapuan , Penghulu Sapuan Family's .

Kamilah Sapuan Family's
Thaqif dengan lagak ngerinya 
Mama pun nak juga...
Mengiringi senja berlabuh | Pantai Telok Gong

Malamnya pula kami mengadakan birthday party yang simple untuk Mak, Dayah dan Dedel. Selamat hari jadi semua, semoga kalian sihat tubuh badan, panjang umur, murah rezki dan bahagia dunia dan akhirat, AMIN..

Majlis tamat setelah jamuan ringkas dan penyampaian hadiah kepada ketua kumpulan. Masa untung memancing !!

Comel dan lucu anak Papa hehe
Birthday girls : Mak , Dayah & Dedel
Saat lagu happy birthday dinanyikan, walaupun sumbang tapi tetap meriah
Naib juara : Kumpulan Nemo | Pantang berundur sebelum berjuang
Juara : Kumpulan Emas | Kerana maruah kami setinggi emas


No comments:

Post a Comment