• Teratak Sri Indah,Telok Gong - Sapuan Family's Day - Hari pertama


    7.30 pagi aku terjaga. Tengok Mama tengah menyibukkan diri dengan  urusannya. Aku terus pm di FB member cetak baju family day kami ni tuk memaklumkan yang biras aku akan ke kedainya dikulai untuk mengambil baju.

    Agak lewat juga sebenarnya kami bertolak dari KD ke Melaka. Plan asalnya nak keluar dari sini seawal pukul 8.00 pagi , tapi dah pukul 9.00 pagi masih tak siap- siap kemas lagi. Entah apa ntah yang wat tak sempat, masa sungguh mencemburui kami agaknya.

    Kul 9 lebih whatsapp masuk di group family menyatakan baju dah ambil. Fuh lega aku. Sebab tadi aku call berkali-kali dia tak angkat.

    Jam 10 lebih kami bertolak, jalan agak lancar hinggalah memasuki Nilai, jalan jem juga, 1 jam kami tersangkut dari nilai ke port dickson. Bukan kaki jer lenguh layan clutch ngan break, telinga pun tersumbat dengar Thaqif menyanyi. Sabar jer lah..

    Blok ini adalah chalet berkongsepkan homestay , terdapat 2 bilik tidur dan ruang dapur untuk memasak

    Jam 1.30 petang kami sampai, tapi agak kecewa kerana pondok utama telah dimonopoli oleh penyewa yang telah sampai awal dari kami, siap ada yang tidur lagi tu haha. Aku terus ke kedai runcit untuk bertemu Intan bagi mendapatkan kunci sekaligus melangsaikan baki untuk 4H 3M percutian kami di sini.

    Dah banyak perubahan dan penambahan berlaku di chalet ini. Kami memilih di sini kerana kami inginkan yang berkonsepkan homestay. Lambak jer semua haha.

    Sebenarnya percutian ini adalah kesinambungan percutian kami di Premaland Resort & Convention Centre , Pantai Tanjung Biru Teluk Kemang Port Dickson November tahun lepas. Oleh kerana banyak aktiviti ketika itu tergendala disebabkan faktor hujan, maka kami rencanakan program yang baru dan hari ini lah penggantinya.

    Blok baru merupakan bilik sesuai untuk 2 dewasa

    Untuk melihat entri yang lama mengenai chalet ini bolehlah rujuk di :

    1. Bercuti Bersama Family Melaka di Chalet Teratak Sri Indah , Telok Gong

    2. Bersama Family Benut di Chalet Teratak Sri Indah , Telok Gong


    Ruang untuk berbeku yang cukup selesa
    Bilik mandi di luar turut disediakan
    Keadaan persekitaran Chalet Teratak Sri Indah
    Petangnya bila cuaca semakin redup, kami membawa Thaqif ke pantai untuk memperkenalkannya kepada pantai , pasir dan laut. Anakku Thaqif, inilah  pengalaman pertama kamu menjejak ke pantai memijak pasir dan mencecah air laut..

    Papa dan Mama akan membawamu mengenali dunia lebih jauh
    Reaksi Thaqif bila dijejakkan kakinya ke dalam air laut
    Perenang hebat dari Sapuan Family's members
    Pantai Telok Gong, Kuala Sungai Baru | 19 Feb 2015 | 6:43 PM
    Aku harap ada sebuah macam ni nanti di hari tua

    Pada sebelah malamnya acara wajib yang dinanti-nantikan oleh semua. Majlis cabutan bertuah dan majlis tukar-tukar hadih. 

    Hadiah cabutan bertuah
    Majlis cabutan bertuah.
    Hadiah sedia untuk bertukar tangan
    Majlis tukar-tukar hadiah

    Semestinya majlis ini dihiasi dengan gelak ketawa dari awal hinggalah ke akhir majlis. Cuma kali ini agak special sikit sebab bertema iaitu tema tekstil. Jadi apapun hadiah yang diberi wajib ada unsur tekstil di dalamnya.
  • You might also like

    No comments:

    Post a Comment